Pradžia > Naujienos > VU Teisės fakulteto dekanui įteiktas garbingas Prancūzijos apdovanojimas

VU Teisės fakulteto dekanui įteiktas garbingas Prancūzijos apdovanojimas

Birželio 27 dieną Vilniaus universiteto Mažojoje Auloje iškilmingos ceremonijos metu VU Teisės fakulteto dekanui profesoriui Tomui Davuliui buvo įteiktas aukštas Prancūzijos apdovanojimas – Akademinių palmių ordino riterio insignijos (pranc. Chevalier dans l’Ordre des Palmes académiques). Jį įteikė Prancūzų kultūros instituto direktorius ir Prancūzijos Ambasados patarėjas kultūrinio bendradarbiavimo klausimais Jean – Marie Sani.

Šis apdovanojimas Teisės fakulteto dekanui skirtas už ilgalaikį bendradarbiavimą organizuojant Prancūzijos teisės centro veiklą Vilniaus universitete, šios vasaros mokyklos įsteigimą ir organizavimą bei už pastangas plėtoti Prancūzijos kultūrą Lietuvoje ir pastangas modernizuojant Lietuvos teisę. Šio rango apdovanojimas buvo įsteigtas dar Napoleono 1808 m. ir pradžioje buvo skirtas apdovanoti žymius Paryžiaus universiteto mokslininkus. Vėliau buvo pradėti apdovanoti ir užsienio šalių asmenys, kurie prisideda prie prancūzų kultūros vystymo.  L’Ordre des Palmes académiques yra aukščiausias apdovanojimas, kurį gali gauti užsienio mokslininkas iš Prancūzijos vyriausybės. Iki šiol šį apdovanojimą yra gavę penki Lietuvos mokslininkai, kaip antai, buvęs VU rektorius Rolandas Pavilionis bei teisės profesorius, buvęs ES Teisingumo teismo teisėjas Vilenas Vadapalas. Užsienyje tokį apdovanojimą pelnė, pavyzdžiui, garsi Rusijos rašytoja Liudmila Ulickaja ar buvusi Tarptautinio Teisingumo teismo pirmininkė Rosalyn Higgins.

Atsiimdamas apdovanojimą profesorius Tomas Davulis teigė, kad „tai nepaprastai didelis įvertinimas tiek man, tiek ir Vilniaus universitetui ir Lietuvai“. Profesorius pabrėžė, kad tai stiprios tarptautinės komandos ilgamečio darbo įvertinimas. T. Davulis tikisi, kad šis apdovanojimas galės paskatinti jaunuosius Lietuvos, Prancūzijos bei Vokietijos studentus visuose darbuose siekti tarptautiškumo, skirtingų valstybių ir kultūrų pažinimo, bendruomenės stiprinimo.