Pradžia > Studentams > Magistrantūros studijos

Magistrantūros studijos

Studijų programa „Baudžiamoji justicija“

  • Studijų trukmė – 1,5 metų;
  • Studijų apimtis – 90 kreditų;
  • Studijų kalba – lietuvių;
  • Studijų sritis (kryptis) – socialiniai mokslai (teisė);
  • Studijos vykdomos nuolatine forma dieniniu tvarkaraščiu;
  • Studijos gali būti valstybės finansuojamos arba apmokamos studijuojančiojo lėšomis;
  • Studijos skirtos teisės studijų krypties universitetinį bakalauro kvalifikacinį laipsnį arba teisės studijų krypties magistro kvalifikacinį laipsnį turintiems asmenims, siekiantiems pagilinti savo žinias ir ugdyti gebėjimus baudžiamosios justicijos srityje;
  • Du semestrus vyksta teorinės studijos ir praktiniai užsiėmimai, trečiąjį semestrą studentai rašo baigiamąjį magistro darbą ir laiko baigiamąjį egzaminą;
  • Baigus studijas įgyjamas teisės magistro laipsnis;
  • Baigus studijas studijas absolventai gali veikti kaip teisėsaugos ir teisinių paslaugų sričių ekspertai – prokurorai, teisėjai, advokatai, ikiteisminio tyrimo tyrėjai ir valstybės tarnautojai baudžiamosios justicijos srityje, taip pat dirbti mokslo ir studijų institucijose, įvairiose su baudžiamąja teise susijusiose tarptautinėse organizacijose ir Europos Sąjungos institucijose. Be to, galima tęsti teisės studijas trečiojoje pakopoje.

Studijų programos tikslas:

Parengti teisėsaugos ir teisinių paslaugų sričių ekspertus, turinčius visapusiškų ir gilių žinių apie baudžiamąją politiką, baudžiamąją teisę ir baudžiamąjį procesą, tarptautinę teisinę pagalbą baudžiamosiose bylose ir atskirų jų institutų specifiką Lietuvos, Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės sistemose, ugdyti kritinį mąstymą, gebėjimus atlikti mokslinius tyrimus ir teikti moksliniais tyrimais pagrįstas išvadas bei pasiūlymus, įgytas kompetencijas naujoviškai ir visapusiškai taikyti profesinėje praktikoje sprendžiant ginčus ir  problemas, susijusias su teisėkūra ir teisės taikymu, atsižvelgiant į etikos, žmogaus teisių ir teisingumo reikalavimus.

Studijų programos siekiniai (studijų rezultatai):

B e n d r o s i o s  k o m p e t e n c i j o s

  1. Analitinis ir kritinis mąstymas:

1.1. Studentai gebės analizuoti ir vertinti teisės aktus, teismų praktiką ir susijusią informaciją, sistemiškai ir tinkamai taikyti šią analizę teisinių sprendimų pagrindimui;
1.2. Studentai gebės kritiškai ir etiškai aiškinti, interpretuoti, analizuoti ir vertinti teisės doktriną.

  1. Komunikaciniai ir tarpasmeninio bendradarbiavimo įgūdžiai:

2.1. Studentai gebės aiškiai komunikuoti ir taisyklinga teisine kalba nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu žodžiu ir raštu argumentuotai, kritiškai ir logiškai perteikti teisės mokslinių tyrimų rezultatus, taip pat kitų sričių mokslų žinias bei teorijas, pagrįstus argumentus, savo idėjas ir išvadas profesionalų ir neprofesionalų auditorijoms;
2.2. Studentai gebės prisidėti prie komandinio darbo, gerbdami įvairias nuomones ir siekdami dialogo bei sutarimo grupėje, gebės rodyti lyderio gebėjimus planuojant ir organizuojant komandinį darbą, kritiškai vertindami savo ir kitų veiklą, interesus ir nuostatas.

  1. Gebėjimas mokytis ir savarankiškumas:

3.1. Studentai gebės identifikuoti savo profesinius (inter alia, mokslinius) interesus ir tolesnio kompetencijų tobulinimo poreikį bei įsitraukti į nuolatinę saviugdą, įgytų žinių bei gebėjimų tobulinimą ir atnaujinimą ir naujų iššūkių siekį;
3.2. Studentai gebės planuoti ir valdyti mokymosi ir profesinės veiklos procesą, efektyviai ir savarankiškai atlikti sudėtingas užduotis ir darbą per nustatytus terminus.

D a l y k i n ė s  k o m p e t e n c i j o s

  1. Dalykinės (gilios) teisinės žinios apie Lietuvos ir Europos Sąjungos baudžiamąją politiką, baudžiamosios teisės ir baudžiamojo proceso tarptautinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose ir jų atskirų elementų ypatumus:

4.1. Studentai gebės suprasti ir svarstyti Lietuvos ir Europos Sąjungos baudžiamosios politikos ir pagrindinių ją įtakojančių veiksnių, baudžiamosios teises, baudžiamojo proceso ir bausmių vykdymo problemų kompleksiškumą;
4.2. Studentai gebės vertinti atskirus baudžiamosios teisės ir baudžiamojo proceso elementus bei jų įtaką baudžiamajai politikai, taip pat gebės suprasti ir vertinti teismų praktikos tendencijas.

  1. Teisės tyrėjo kompetencija:

5.1. Studentai gebės kritiškai vertinti ir taikyti teisės doktrinos naujoves, susijusias su ikiteisminiu tyrimu, kaltinimu ir gynyba, bei aktualią teismų praktiką;
5.2. Studentai gebės savarankiškai inicijuoti ir vykdyti teisės mokslinius tyrimus, naudodami labiausiai tinkamus tyrimo metodus, aktualias duomenų bazes, rinkdami, sistemindami ir analizuodami duomenis bei sistemiškai interpretuodami ir taikydami teisės šaltinius;
5.3. Studentai gebės integruoti tarpdisciplinines žinias į savo individualius mokslinius tyrimus, interpretuoti ir vertinti mokslinių tyrimų rezultatus, taip pat nustatyti jų patikimumą ir pateikti išvadas Europos Sąjungos ir tarptautinėje perspektyvoje.

  1. Teisės žinių ir gebėjimų taikymo profesinėje veikloje baudžiamosios justicijos srityje kompetencija:

6.1. Studentai gebės analizuoti ir vertinti asmenų ir institucijų elgesį baudžiamosios justicijos požiūriu, dirbti tarpdisciplininėse srityse kūrybiškai taikant teisės mokslo žinias, integruoti skirtingų mokslo krypčių žinias;
6.2. Studentai gebės taikyti įgytas žinias ir supratimą mokslinių tyrimų bei praktinės veiklos srityse, susijusiose su baudžiamosios justicijos administravimu, žmogaus teisių apsauga ir susijusiomis sritimis, gebės kurti ir diegti mokslo naujoves;
6.3. Studentai gebės savarankiškai identifikuoti, analizuoti ir spręsti problemas, susijusias su teisėkūra ir teisės taikymu baudžiamojoje politikoje, taip pat jų kompleksiškumu šiuolaikinės teisės mokslų raidos kontekste.

  1. Etikos principų laikymasis:

7.1. Studentai gebės mokslinę ir (ar) praktinę veiklą įvairiapusėje aplinkoje grįsti profesinės etikos reikalavimais, žmonių lygybės ir nediskriminavimo, pagarbos kultūriniams skirtumams ir moralės principais;
7.2. Studentai gebės kurti inovatyvius sprendimus, įvertinant galimas socialines, etines ir teisines pasekmes, suprasdami moralinę atsakomybę už savo veiklą ir jos rezultatų poveikį įvairiuose kontekstuose.

Studijų programos komitetas:

  • K. E. Fominova (studentų atstovė);
  • partnerystės doc. G. Jasaitis;
  • T. Krušna (socialinis partneris);
  • prof. dr. J. Prapiestis;
  • prof. habil. dr. G. Švedas (pirmininkas);
  • doc. dr. V. Vėbraitė.

Studijų programos „Baudžiamoji justicija“ akademinis kuratorius – asist. dr. J. Namavičius. Kuratorius periodiškai susitinka su programos studentais aptarti studijų eigos, dalykų pasirinkimo, tyrimų metodologijos, profesinio pasirinkimo ir karjeros klausimus. Kuratorius taip pat konsultuoja studentus šiais klausimais priėmimo metu ir elektroniniu paštu.

VU studijų programų vertinimo išvadų santraukos ir akreditavimo laikas

Studijų programa „Tarptautinė ir Europos teisė“

  • Studijų trukmė – 1,5 metų;
  • Studijų apimtis – 90 kreditų;
  • Studijų kalba – anglų;
  • Studijų sritis (kryptis) – socialiniai mokslai (teisė);
  • Studijos vyksta nuolatine forma dieniniu tvarkaraščiu;
  • Studijos gali būti valstybės finansuojamos arba apmokamos studijuojančiojo lėšomis;
  • Studijuojama pasirinkta konkreti šaka: Tarptautinė teisė ir žmogaus teisės, Technologijų teisė, Verslo teisė.
  • Studijos skirtos teisės studijų krypties universitetinį bakalauro kvalifikacinį laipsnį arba teisės studijų krypties magistro kvalifikacinį laipsnį turintiems asmenims, siekiantiems pagilinti savo žinias ir ugdyti gebėjimus tarptautinės ir Europos Sąjungos srityje;
  • Du semestrus vyksta teorinės studijos ir praktiniai užsiėmimai, trečiąjį semestrą studentai rašo baigiamąjį magistro darbą;
  • Baigus studijas įgyjamas teisės magistro laipsnis;
  • Baigus studijas absolventai gali dirbti teisės ekspertais (konsultantais) ir teisinių paslaugų specialistais tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuje nacionalinėse ar tarptautinėse rinkose, gali būti tyrėjais mokslo ir studijų institucijose, taip pat užimti visas pagrindines teisinių profesijų pozicijas nacionalinėse ir tarptautinėse, valstybinėse ir nevyriausybinėse organizacijose veikiančiose tarptautinės ir Europos teisės kontekste. Be to, galima tęsti teisės studijas trečiojoje studijų pakopoje.

Studijų programos tikslas:

Išugdyti teisės ekspertus ir teisinių paslaugų specialistus, turinčius išsamių ir nuodugnių žinių apie tarptautines ir Europos teisės normas, turinčias įtakos svarbiausioms nacionalinių teisės sistemų sritims, taip pat šių teisės normų rengimą, aiškinimą ir taikymą; gebančius identifikuoti, analizuoti ir spręsti sudėtingas su teisėkūra ir teisės taikymu susijusias problemas tarptautinės ir Europos teisės kontekstuose; gebančius inovatyviai ir integraliai pritaikyti įgytas kompetencijas profesinėje praktikoje sprendžiant ginčus tarptautinėje aplinkoje; turinčius kritinį požiūrį ir gebėjimus atlikti savarankiškus mokslinius tyrimus ir teikti moksliniais tyrimais pagrįstas išvadas bei pasiūlymus, atsižvelgiant į etiką, kultūrų įvairovę, žmogaus teises ir teisingumą.

Studijų programos siekiniai (studijų rezultatai):

B e n d r o s i o s  k o m p e t e n c i j o s

  1. Analitinis ir kritinis mąstymas:

1.1. Studentai gebės sistemiškai analizuoti ir vertinti tarptautinės ir Europos teisės normas, jų įtaką nacionalinėms teisės sistemoms, taip pat teismų praktiką (įskaitant nacionalinių ir tarptautinių teismų sąveiką) ir kitą susijusią informaciją, ir tinkamai taikyti šią analizę teisinių sprendimų pagrindimui;
1.2. Studentai gebės kritiškai ir etiškai aiškinti, interpretuoti, analizuoti ir vertinti teisės doktriną.

  1. Komunikaciniai ir tarpasmeninio bendradarbiavimo įgūdžiai:

2.1. Studentai gebės aiškiai pateikti ir aptarti savo išvadas, kompleksines žinias ir pagrįstus argumentus konstruktyviame dialoge su profesionalų ir neprofesionalų auditorijomis, žodžiu ir raštu taisyklinga teisine kalba tarptautinėje aplinkoje;
2.2. Studentai gebės prisidėti prie komandinio darbo tarpkultūrinėje grupėje, demonstruoti lyderio gebėjimus planuojant ir organizuojant komandinį darbą, kritiškai vertinant savo ir kitų veiklą, interesus ir nuostatas.

  1. Gebėjimas mokytis ir savarankiškumas:

3.1. Studentai gebės identifikuoti savo profesinius (inter alia, mokslinius) interesus ir tolesnio kompetencijų tobulinimo poreikį bei prisiimti atsakomybę už kvalifikacijos kėlimą, nuolat ugdydami save ir siekdami naujų iššūkių;
3.2. Studentai gebės planuoti ir valdyti mokymosi ir profesinės veiklos procesą, efektyviai ir savarankiškai atlikti sudėtingas užduotis ir darbą per nustatytus terminus.

D a l y k i n ė s  k o m p e t e n c i j o s

  1. Dalykinės (gilios) teisinės žinios apie tarptautinį, Europos ir nacionalinį teisinį reguliavimą:

4.1. Studentai turės nuodugnių žinių apie tarptautinę ir Europos teisinę ir institucinę sistemą, įskaitant gilesnes žinias apie tarptautines organizacijas ir teisines gynimo priemones, sudėtingas teisinių kolizijos taisykles, pagrįstas teisės teorijos ir teisės praktikos raida;
4.2. Studentai gebės demonstruoti pažangų konceptualų supratimą apie tarptautinės ir Europos teisės specifiką, dinamiką, tarpdisciplininius aspektus ir tendencijas, tarptautinės, Europos ir nacionalinės teisės sąveikos problemas, pasinaudoti teisinėmis gynimo priemonėmis, nustatyti taikytinas teisės normas ir principus, juos interpretuoti ir taikyti.

  1. Teisės tyrėjo kompetencija:

5.1. Studentai gebės identifikuoti šiuolaikinius mokslinius teisinius iššūkius tarptautinės ir Europos teisės raidoje ir modeliuoti teisinių sprendimų strategijas;
5.2. Studentai gebės savarankiškai inicijuoti ir vykdyti teisinius tyrimus, naudojant labiausiai tinkamus tyrimo metodus, aktualias duomenų bazes, renkant, sisteminant ir analizuojant tarptautinius, Europos ir nacionalinius duomenis, taip pat sistemiškai interpretuojant ir taikant teisės šaltinius;
5.3. Studentai gebės integruoti tarpdalykines žinias į savo individualų tyrimą, interpretuoti ir vertinti tyrimų rezultatus, pristatyti tyrimų rezultatus, taip pat nustatyti jų patikimumą ir pateikti išvadas tarptautinėje ir Europos perspektyvoje.

  1. Teisės žinių ir gebėjimų taikymo profesinėje veikloje tarptautinėje viešojoje ar verslo aplinkoje kompetencija:

6.1. Studentai gebės analizuoti ir vertinti asmenų ir institucijų elgesį teisiniu požiūriu, dirbti tarptautinėse tarpdalykinėse srityse, kūrybiškai ir įvairiapusiškai taikant teisės žinias, bei įvairių sričių pasiekimus, inter alia, susijusius su šiuolaikinėmis technologijas;
6.2. Studentai gebės rengti teisės aktų (ir kitų teisinių dokumentų) projektus susijusius su tarptautine viešąja ir (ar) verslo aplinka, teikti teisinių sprendimų argumentus, kvalifikuotas teisines konsultacijas ir rekomendacijas, atstovauti ar koordinuoti atstovavimą asmenų ar institucijų teisiniams interesams;
6.3. Studentai gebės savarankiškai identifikuoti, analizuoti ir spręsti sudėtingas įvairių teisės sričių problemas šiuolaikinės teisės raidos kontekste, interpretuojant ir taikant ginčų sprendimo metodus pagal tarptautinę ar Europos teisę bei nacionalines teisės normas.

  1. Etikos principų laikymasis:

7.1. Studentai gebės mokslinę ir (ar) praktinę veiklą įvairiose tarptautinio pobūdžio grupėse grįsti profesinės etikos reikalavimais, žmonių lygybės ir nediskriminavimo, pagarbos kultūriniams skirtumams ir moralės principais;
7.2. Studentai gebės kurti inovatyvius sprendimus, įvertinant galimas socialines, etines ir teisines pasekmes, suprantant moralinę atsakomybę už savo veiklą ir jos rezultatų poveikį įvairiuose kontekstuose.

Studijų programos komitetas:

  • prof. dr. T. Davulis (pirmininkas);
  • K. E. Fominova (studentų atstovė);
  • doc. dr. I. Isokaitė-Valužė;
  • M. Petkevičienė (socialinė partnerė);
  • doc. dr. V. Vėbraitė;
  • prof. dr. S. Žalimienė.

Studijų programos „Tarptautinė ir Europos teisė“ akademinė kuratorė – doc. dr. V. Vėbraitė. Kuratorė periodiškai susitinka su programos studentais aptarti studijų eigos, dalykų pasirinkimo, tyrimų metodologijos, profesinio pasirinkimo ir karjeros klausimus. Kuratorė taip pat konsultuoja studentus šiais klausimais priėmimo metu ir elektroniniu paštu.

VU studijų programų vertinimo išvadų santraukos ir akreditavimo laikas